Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Nyhedsbrev nr. 1

December 2013

Sikke en vild start… 

De første tanker om MTB Randers blev gjort i august måned, hvor initiativgruppen første gang mødtes for at drøfte, om mulighederne for en rendyrket MTB klub i Randers kunne etableres. Alle mand troede på projektet, vi følte, at der virkelig var behov for en klub der udelukkende koncentrerede sig om MTB i Randers – vi satte de indledende aktiviteter i gang. Klubben skulle være attraktiv for alle MTB ryttere uanset niveau – altså både for den nystartede, den øvede og den som ønsker hård træning samt køre licensløb. Vi ville skabe bedre forhold for MTB ryttere i Randers og omegn gennem positiv dialog med kommunen, om at få flere opmærkede ruter flere steder i Randers.

En del møder senere var vi klar til at præsentere projektet for alle interesserede – torsdag den 3. oktober blev der afholdt Informationsmøde hos Arbejdernes Landsbank. Vi var spændte p,å hvor mange som synes godt om ideen. En forsigtig målsætning var 50 medlemmer inden jul 2013, og 80-100 medlemmer med udgangen af 2014.
Alene til Informationsmødet var der mere end 60 ryttere som meldte sig ind i klubben, og det fortsatte i tiden efter, så vi i dag er mere end 150 medlemmer i klubben.

Skabe sammenhold

De første måneder af klubbens historie er gået med at skabe et godt sammenhold i klubben, og at medlemmer kan lære hinanden at kende. Det har mange gjort via de 3 ugentlige fællestræninger, tirsdag og søndag i skoven samt torsdag til spinning.
Til de 2 ugentlige træninger i skoven har der i gennemsnit være ca. 50 ryttere pr. gang – virkelig flot.

Udover de ugentlig træninger har vi haft 2 ”sociale” arrangementer, første afdeling af vores interne Vinter Cup samt ”pit område” i forbindelse med Fussingø løbet i november. Begge gange med stor tilslutning, men MTB løb og efterfølgende social hygge, hvor forplejningen består af grillpølser og kage er da heller ikke så ringe.

Fællestræning

Der har som sagt været stor deltagelse ved fællestræningerne, det har været godt for mange at komme i gang på denne måde. Vi har prøvet nogle forskellige ting af, og træningskonceptet vil de kommende måneder blive justeret, så det kommer til at fungere endnu bedre. Det har været overvældende med så stor interesse, men også gjort det svært at tilrettelægge træningerne. Flere personer vil nu blive tilknyttet til at stå for træningerne, så vi endnu bedre kan tilrettelægge træningerne, og så der er mulighed for at fokusere på alle niveauer.

Klubtøj

Det var vigtigt for os hurtigst muligt at få arrangeret, at alle de nye medlemmer kunne købe klubtøj, så vi kunne synliggøre klubben og skabe et endnu bedre sammenhold. Så allerede inden Informationsmødet var der designet klubtø,j og 6 sponsorer var med i projektet. For at vi kunne få tøjet inden jul, skulle bestillingerne afgives allerede godt en uge senere. Men 98 medlemmer havde meldt sig ind samt købt tøj. Og klubtøjet er lige på trapperne. Der vil være udlevering af tøj torsdag d. 19.12 mellem kl. 19-21 hos Byens Fitness. Har man ikke mulighed for at afhente tøjet i dette tidsrum, så bedes man skrive til Frank Rasmussen på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., så findes der en løsning. Beløbet for tøjet vil blive hævet fra jeres konto i slutningen af uge 50, da vi skal betale for tøjet, inden vi kan modtage det.

Næste omgang for bestilling af klubtøj vil være medio januar med forventet levering i april.

Igen en stor tak til vores tøjsponsorer som støttede os og troede på projektet fra start: Jørgen Schmidt Cyklers Eftf., Arbejdernes Landsbank, Bilhuset Haldrup, HR-Industries, Crazy Daisy & Dansk Halbyggeri.

Klar til den nye sæson

Selvom der står vintertræning og off season på programmet, er vi allerede ved at planlægge aktiviteter for foråret og sommeren. Hvad enten det er MTB løb i Randers området eller andre steder i landet, så er det vores intention, at vi skal synliggøre MTB Randers’ deltagelse og være sociale før og efter løbene. Vi har derfor bla. anskaffet følgende ting, så vi kan ”bygge” en base camp: 2 stk. 8x4 m foldetelte, 6 stk. beachflag, 4 stk. banner, gas grill, generator. Alt sammen pakket i en cargotrailer. Dette kan lånes når et større antal MTB Randers ryttere deltager i samme løb.

Klubben vil dog stå som arrangør ved følgende MTB løb/arrangementer:
o Nytårs Stjerneløb – 31.12.13
o Silkeborg Marathom - 16.03
o Marselis marathon – 04.05
o 24 timer i Rold – 24-25.05
o 12 timer i Rold – 21.06
o 12 timer Silkeborg – 10.08

Foruden ovenstående arrangementer vil vi også være tilstede ved licens løbene i SRAM ligaen.

Desuden arbejder vi på at få lov til at arrangere følgende løb i 2014:
o MTB gade løb i Randers Festuge
o DCU MTB Marathon løb
o WEBIKE cup

Nye markerede ruter i Randers

Vi var til møde hos kommunen fredag d. 6. december for at drøfte mulighederne for opmærkede ruter i Fladbro, Månedalen, Romalt og Assentoft. Kommunen var meget positive overfor dette ønske og ville gerne hjælpe med at lave nogle gode forhold for os MTB ryttere, da de mener, vi på den måde ”genere” andre brugere af skoven mindst muligt. Kommunen indkalder i starten af det nye år til en gennemgang af ruter for de 4 områder.

DCU Licens for 2014

Nu er det muligt at ansøge om DCU Licens for 2014 og MTB Randers er oprettet. Du kan både søge MTB og Landevejslicens under MTB Randers. Læs mere på hjemmesiden.
Husk at give besked til Torben korstgård når du har søgt, så vil han holde styr på licensrytterne.

Opstartsfest

Der vil blive arrangeret en opstartsfest for MTB Randers lørdag d. 01. februar – mere info herom senere. Men reservér allerede nu datoen.

Generalforsamling

Der vil være generalforsamling torsdag d. 20. februar 2014. Mere info herom senere.

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen i MTB Randers
 

 
 
Du er her: Home Nyhedsbrev nr. 1