Font Size

Menu Style

Cpanel

Referat Prison Break - Urban Escape

En flok glade drenge fra MTB Randers var lørdag d. 27. september mødt op i Horsens Statsfængsel for at være en del af godt 1000 MTB flugtfanger. Det tegnede til at blive en stor dag, kanon selskab, klasse vejr og en kæmpe bygning med ringmur.

Indskrivningen gik smurt, fik hilst på de fleste i det rigtige trikot (MTB Randers) igen blev det flotte sæt cykeltøj vist frem. Starten vi blev sendt afsted i 3 bølger med høj musik og lyden af en flok møj gale hunde gik starten inde i fængselsgården.

Vi startede på nogle græs skråninger lige uden for muren, tak for l... hvor pulsen blev banket i top. Vi røg der efter på lidt sti systemer og videre ind i sko. Rigtig fedt mudrace inde i skovene. Da det havde regnet en del i ugen op til (fortalt af en indfødt) der var en del kø kultur i hvertfald for os i pensionist bølgen (3), jeg selv havde valgt at lave makkerskab med Carsten The Killer Sørensen efter kanon optakt fra weekenden før (Århus MTB Challenge) ikke de hurtigste, men nok det sjoveste makker par :-) vi rendte desværre ind i 2 punkteringer inde i skovene.

Til vores store forbavselse så vi der kom en cykel med et andet start nr. end det vi selv kørte med. Hmm, da han så kom tæt på så vi der stod lukke cykel! Shit mand, op på geden igen, så var jagten sat ind igen på de møj langsomme foran. Vi fik overhalet en del igen og følte os på toppen igen. Vi kom ind til byen og skulle køre på gangene i museet (fed oplevelse) skulle ved udgangen køre ud over nogle trapper, i bunden var der pille til venstre, jeg valgte så at dreje til højre ind i en kælderskakt, en officials kom løbene efter mig og sagde jeg skulle til venstre, sagde jeg bare lige skulle tisse.

Vi ramte de sidste 10 km der holdt en der var punkteret, som vi valgte at hjælpe. Han fik det luft vi havde tilbage, ikke nok til hans 29" hjul. Så der kom en med pumpe og hjalp, vi kørte igen og med 5 km igen kom han sgu forbi os, det havde vi så ikke lige aftalt. Der kunne jeg ha væltet ham af cyklen ;-) vi kom nu op til fængslet igen, da vi kørte ind i gården igen blev der sagt i højtaleren, tak for idag og på gensyn næste år. Hallo vi er da ikke i mål endnu. Men det kom vi heldigvis.

Har ikke resultat listen for MTB Randers rytterne. Men ved at Henrik Andersen blev nr. 29 - rigtig flot. Tror flere kørte med andre navne/overtagelses billet. Rigtig godt kørt alle mand.